miercuri, 13 ianuarie 2010

Fapturi

(lucrare disponibila)


(lucrare disponibila)

Personajul, aceasta fiinta ciudata, este surprins intr-o pozitie statica destul de complexa, desfasurata pe verticala. Libertatea pe care o are in exprimare ii da acea senzualitate deosebita.
Spatiul care inconjoara personajul este destul de restrans, acesta dominand suprafata. Jocul de plin-gol, inchis-deschis, cald-rece pune in valoare anumite zone, creand un ritm deosebit pe suprafata lucrarii. In anumite zone forma isi pierde consistenta incitand la diferite asocieri. Folosirea unei forme expresive cat si a repetitivitatii formale rezolvata interesant prin alternanta structurarilor interioare.
Exista un transfer de semnificatii de la o forma la alta, o comunicare intre privitor si "faptura" incercand sa-l transpuna pe acesta intr-o lume proprie.

3 comentarii:

  1. Buna Axenia, superbe lucrari si un stil unic. Puse impreuna sunt cele mai geniale "portrete" pe care le-am vazut pana acum. No kidding.
    Barbatul, o combinatie intre Dali, Picasso si Bruegel si femeia intre Picasso, Gioconda si Ratusca cea urata (din cauza penei probabil). Alb-negru si color. El mult mai "ridat" (adica ai folosit mai multe linii), mai activ (desi nu am inteles activitatea ... nu se sprijina) si mai puternic (umar-platosa, foloseste doar degetul mare de la picior pentru sprijin, si sagetutza)... aha, si e "ajutat" si de fotoliu-scaun, care e mai tare ... cred. Ea mult mai curata in linii dar parca mai schimbatoare si incerta pe forme (oare ii cad sanii ?!?), puternica in felul ei (parca putin rautacioasa si sfidatoare) dar mai suava, se sprijina... si sta pe moale.

    Superbe contraste.

    PS. bineinteles ca nu sunt un critic de arta, dar cand eram mai mititel ma pasiona destul de tare arta si mai citeam cate ceva, acum nu prea e timp si parca nici artisti noi care sa merite atentie.
    Referitor la criticile mele, mi-ar place sa cred ca am dreptate macar 10%.
    PS2. as fi curios cat costa un tablou de genul asta... nu vreau sa-l cumpar ca inca am rate la masina B-) ... dar asa, sa stiu daca mi l-as permite vreodata.
    PS3. continuitatea liniilor e incredibila... precum si "nepasarea" cu care au fost realizare lucrarile ... se vede ca nu ti-e teama de critici sau ai deja convingerea ca stilul tau merge... nu schimba nimic.
    PS4. am vazut si ceva sex pe acolo dar nu sunt asa sigur :D

    O zi buna!
    Lucian

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult pentru comentariu.Observatiile tale sunt foarte interesante si apreciez punctul de vedere.Important este sa vrei cu adevarat ceva si sunt sigura ca se poate realiza.Imaginatia este unul din punctele forte ale tale din cate imi dau seama si mi-ar placea sa colaboram.
    O zi buna si tie!
    Axenia

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa cum am mai zis... modernismul asta ma depaseste :))

    RăspundețiȘtergere

Daca doriti, puteti comenta sau lasa un mesaj